Prečo sa vzdávať svojich záujmov a športov, keď si môžete pomôcť od bolesti

V detstve som nikdy nebola extra pohybový nadšenec. Až som sa raz rozhodla prihlásiť sa do tanečného kurzu. Bolo to úžasné. Hudba, pohyb a… v mojom prípade bolesť. Čím viac som tancovala tým častejšie prichádzala bolesť v spodnej časti chrbta. Niekedy až tak silná, že som sa nedokázala vystrieť a skryť slzy. Bolo to jasné, tancovaniu je koniec. Na radu prišli vyšetrenia, ktoré odhalili skoliózu a kratšiu nohu (sranda, že bola kratšia len vtedy).

Absolvovala som množstvo rehabilitácií. Pomáhali avšak len do doby kým som netancovala alebo nešportovala. Vlastne som sa o to už ani nepokúšala. Rozhodla som sa ísť študovať fyzioterapiu s cieľom naučiť sa ako pomôcť sebe aj iným.

Keď sa dnes za tým obzriem hovorím si „ Čo to nikto nevidel?, Veď to bolo tak jasné!“ Od detstva som si visela vo svojej extrémnej lordóze, skracovala som si iliopsoas a preťažoval chrbtové svaly. Bol by v tom čert keby som nemala blokády v spodnej časti chrbta. A keby sa na rehabilitácii aspoň jedna terapeutka pozrela viac na mňa ako do karty vedela by čo má urobiť. Stačilo zvoliť pár správnych cvikov na mieru a dbať na držanie tela.

Na vysokej škole nás učili všetky možné techniky ako pohyb ovplyvňovať ale neučili nás zásadnú vec. Ako mu rozumieť, ako ho vysvetliť a ako ním liečiť.

Manuálna terapia mi nikdy moc nesedela. Vďaka bohu som objavila dve techniky, ktoré menia môj pohľad na človeka a pohyb a denne ma ubezpečujú v tom, že tá správna terapia je POHYB. Vhodne zvolený pohybový program šitý na mieru. Týmito technika sú Pilates clinic od Daniela Müllera a McKenzie Mechanická diagnostika a terapia.

Počas môjho života mi tieto techniky pomohli nejeden krát. Vďaka tomu, že viem ako sa mám hýbať sa moje blokády spodnej časti chrbtice už neopakujú. A keď aj náhodou po dlhšom sedení cítim, že to nie je ok, viem presne ako zasiahnuť. V duchu hesla Pohyb je moja terapia je to moja prvá voľba v terapii ťažkostí mojich pacientov ale aj mojich vlastných.

Aké jednoduché, stačí si nájsť čas pre seba, správne sa hýbať a množstvo aj dlhodobých problémov môže byť rýchlo vyriešených.

Autor: Mgr. Lucia Rolčeková, Cert. MDT

Fyzioterapeut, Pilates lektor a Fitness trénerka

Kontaktujte nás

Máte otázky? Neváhajte nás kontaktovať...

Not readable? Change text. captcha txt